125 år med Corporate Social Responsibility

125 år med Corporate Social Responsibility

FÖRFATTARE Torun Nilsson, Karolina Windell, Anders L. Johansson, David Östlund och Hans De Geer
ISBN 9789197703925
PUBLICERINGSÅR 2009
BANDTYP Danskt band
SIDANTAL 144

Corporate Social Responsibility (CSR) är ett idag ofta använt begrepp. Men vad innebär det egentligen och vilken bakgrund har det? Det diskuterade vi på Centrum för Näringslivshistorias seminarium ”125 år med Corporate Social Responsibility” i oktober 2008. Diskussionen fortsätter nu i den här rapporten, där fyra forskare resonerar kring CSR från ett näringslivshistoriskt perspektiv. CSR:s relation till den svenska modellen berörs också, liksom denna modells giltighet nu och i framtiden. De fyra forskare och skribenter som medverkar är Karolina Windell, Anders L. Johansson, David Östlund och Hans De Geer.

Denna rapport är den första i skriftserien Näringslivshistoria som ges ut av Centrum för Näringslivshistoria.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata