Nyheter

En kväll om och med Ruter Dam

Här kan du se hela vårt seminarium om och med Ruter Dam, det kvinnliga chefs­utvecklings- och mentor­programmet som i 30 år arbetat för att få fler kvinnliga ledare på hög nivå i storföretag. Gunilla Arhén, Ruter Dams grundare, berättade om utvecklingen, tillsammans med ”ruter damarna” Gunilla Asker, vd på Svenska Dagbladet, och Gunnel Duveblad, styrelseproffs.

Det timslånga seminariet om och med Ruter Dam ägde rum 29 november 2017 på SEBs huvudkontor i Stockholm och värd för kvällen var SEBs kommunikationsdirektör Viveka Hirdman-Ryrberg.

Under kvällen berättade Gunilla Arhén, Ruter Dams grundare, om hur hon sett arbetslivet förändras under tre decennier – och om arbetet som återstår att göra. Det gjorde hon tillsammans med Gunilla Asker, vd på Svenska Dagbladet och Ruter Dam-deltagare 1996, och Gunnel Duveblad, styrelseproffs och ordförande i Ruter Dam.

Från vänster: Gunilla Asker, vd på Svenska Dagbladet; Gunilla Arhén, grundare av Ruter Dam; och Gunnel Duveblad, styrelseproffs och Ruter Dams ordförande. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria, som anordnade kvällen, inledde. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Gunilla Arhén, Ruter Dams grundare och vd under 30 år. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Kvällens talare var "ruter damarna" (från vänster) Gunnel Duveblad, styrelseproffs och ordförande i Ruter Dam; Gunilla Asker, vd på Svenska Dagbladet; och Gunilla Arhén, grundare av Ruter Dam. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Gunilla Arhén, Ruter Dams grundare och vd under 30 år. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Kvällens talare var "ruter damarna" (från vänster) Gunnel Duveblad, styrelseproffs och ordförande i Ruter Dam; Gunilla Asker, vd på Svenska Dagbladet; och Gunilla Arhén, grundare av Ruter Dam. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Gunnel Duveblad (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Gunilla Asker (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Charlotte Wiebe, personaldirektör på TUI Nordic, hade en fråga till panelen. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Publiken tackade vid seminariets slut... (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

...och fortsatte till minglet. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Mingelprat. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Från vänster: Gunilla Asker, vd Svenska Dagbladet; Karin Jansson-Myhr, redaktör på Centrum för Näringslivshistoria; Elaine Edholm, heritage manager på Swedish Match; och Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Signering. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Marie Wennberg, Danielle Kvammen och Gunilla Arhén. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Signering. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Signering. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Foto: Linus Sundahl-Djerf

Viveka Hirdman-Ryrberg, kommunikationsdirektör på SEB, var kvällens värd. (Foto: Linus Sundahl-Djerf)

Efter seminariet minglade deltagarna och hade dessutom möjlighet att få den nyutgivna boken Ruter Dam – 30 år av kvinnlig chefsutveckling (Förlaget Näringslivshistoria) signerad av ”ruter damarna” själva.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata