CfN på skolmässa

Årets upplaga av Skolforum lockade som vanligt mängder av lärare från hela landet. Centrum för Näringslivshistoria var där för att visa hur företagshistoria kan användas i undervisningen.

Under de tre mässdagarna tog nästan 300 lärare chansen att testa sina kunskaper om näringslivshistoria genom att göra ett litet quiz i CfN:s monter. Alla som deltog fick med sig en påse med ett smakprov på de läromedel vi producerat, bland annat dvd-filmen Ljusa idéer som handlar om några kända svenska uppfinnare. Läs mer om vårt skolinriktade arbete här.

Skolforum arrangeras på Stockholmsmässan och är Sveriges största mötesplats för lärare och skolledare. Bakom Skolforum står Lärarförbundet, Lärarnas Riksförbund, Svenska Läromedel och Sveriges Skolledarförbund.