Tre aktörer använder history markering för att bygga varumärket, modern teknik spolade bort latrintömmarnas jobb, österrikisk flygeltillverkare med unik klang och Lisa Larsons folkkära keramikfigurer. Ute den 1 oktober!
Läs om hur history marketing kan användas för att stärka medarbetarna och möta förändringar. I årets tredje nummer berättar vi om hur det gick till när latrintömmarnas jobb försvann. Läs också om hur Lisa Larsons populära keramikfigurer såg dagens ljus i Gustavsbergs porslinsfabrik. Vi berättar också om anrika Stockholmsmässan och bokaktuella Jonas Nordling delar med sig av föreningshistoria. I tidningen finns också en artikel om Näfveqvarns Bruk. Dessutom intervjuas Centrum för Näringslivshistorias vd Alexander Husebye med anledning av arkivets 50-årsjubileum.
Uppdaterad form
Företagshistoria har också fått en uppdaterad form. Till nyheterna hör avdelningarna Intervjun med en aktuell person, Min Passion med människor som har ett stort intresse och rik kunskap om något specifikt samt Gissa Platsen där det gäller att lista ut vad bilden föreställer. I övrigt hoppas vi att du som läsare känner igen dig i tidningen.
Tidningen finns till försäljning på Pressbyrån från och med den 1 oktober. Gå inte miste om spännande berättelser, teckna en egen prenumeration på order.flowy.se.