Tjockare, i ny form:
Nya Företagshistoria är här

VISA BILDTEXT
Nya Företagshistoria kommer ut 12/3 2019.

En utspökad kung, nya kvinnohistoriska, dansk design, en komplett guide till Norrköping och ett megalångt reportage om internets genombrott i Sverige på 1990-talet.

Magasinet Företagshistoria kan i jakten på svensk näringslivshistoria och hur företagen använder historia i sin marknadsföring leta i de mest mörka gömmor och lyfta på de mest otippade stenar. Därför är det naturligt att man i årets första nummer hittar utklädda kungar och får reda på att Liseberg på riktigt 1997 hade en attraktion som hette Nätet och att folk frivilligt betalade pengar för att få testa att surfa på internet i 30 minuter. Eller för den del åker över sundet och får reda på hur företaget Carl Hansen lyckades skaka liv i det utdöda fenomenet Danish modern.

Företagshistoria hittar sin identitet och sitt berättande i prylarna, händelserna, innovationerna, innovatörerna och fenomenen som förändrat och skapat vår värld.

Företagshistoria 1/2019, ute 12 mars 2019.

Den 12 mars 2019 kommer Företagshistoria i ny form och med ännu mer innehåll. Anders Landén är ny chefredaktör och Åsa Kax Ideberg är ny AD.

– Vi vill göra ett magasin som är lika matigt som bakelse men som räcker längre än en ask halstabletter, säger Anders.
– Lättläst, folklig och färgstark, fyller Åsa i.

Företagshistoria kommer ut fyra gånger per år och utgivning sker i mars, juni, oktober och december.

Prenumerera på Företagshistoria här!

Företagshistoria ges ut av Centrum för Näringslivshistoria. Om du vill veta mer om magasinet, kontakta Anders Landén på redaktionen@naringslivshistoria.se