Nytt från förlaget:
Berättelsen om ImseVimse

VISA BILDTEXT
Mod, hållbarhet & omtanke – berättelsen om företaget ImseVimse, en ny bok från Förlaget Näringslivshistoria.

Den senaste boken från Förlaget Näringslivshistoria berättar historien om hur ett gotländskt företag lyckats ta plats på en global marknad.

Gotlandsföretaget ImseVimse skapades av Marie Walleberg 1988 som en lösning på dotterns blöjeksem. Men det som började som ett hobbyföretag med importerade tygblöjor har växt till ett välkänt varumärke med egen design och tillverkning av en mängd olika produkter för barn och kvinnor. Idag säljs företagets återanvändbara textilprodukter över hela världen. Basen finns dock kvar på Gotland. I boken Mod, hållbarhet & omtanke – berättelsen om företaget ImseVimse berättar Marie Walleberg om den fantastiska resa hon gjort med företaget, men även om de svårigheter en enskild entreprenör kan ställas inför. Vi möter också flera personer i och runt företaget som berättar om bygget av ImseVimse.

‒ Det känns så roligt att få visa upp vår historia på det här sättet. Jag hoppas att ImseVimses berättelse kan inspirera andra entreprenörer att våga satsa på det de tror på. Att vara företagare är inte alltid lätt, men jag är så stolt över att kunna titta på det vi byggt upp. Den miljövänliga ambition jag hade i starten har utvecklats till att vi nu jobbar med hållbarhet i en allt vidare bemärkelse, säger Marie Walleberg.

BESTÄLL BOKEN HÄR

PROJEKTGRUPP

Boken ges ut av Förlaget Näringslivshistoria.