Nyheter

Ta vår workshop om history marketing

Ta chansen och gå en workshop om history marketing. Lär dig av hur andra företag arbetat med sin historia och börja skissa på hur ditt företag själv kan använda sin historia som ett strategiskt verktyg. Anmäl dig nu för workshop 25 januari 09.00-12.00.

Under Varumärkesdagen 24 januari hålls ett panelsamtal om history marketing. Där får du höra från några företag som aktivt arbetat med sin historia i sin marknadsföring: Niklas Carlsson, kommunikationschef på Clas Ohlson; Lovisa Kragerud, arkivarie & chief storyteller på The Absolut Company; och Viktor Backemar, marknadschef på Groth & Co. Panelsamtalet leds av Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria.

Rubrik för video

Dagen efter håller Anders Sjöman ett fördjupningspass i history marketing för de som vill delta. Det är en halvdags workshop, lämplig för alla som jobbar med marknad, kommunikation, sälj eller organisationsutveckling.  Under workshopen går Anders igenom teorin bakom aktivt historiebruk och dess nytta för ett företags framtida utveckling.  Det blir även genomgång av ett antal case, från såväl svenska som utländska företag, från såväl stora som små, och från såväl B2C som B2B-företag. I handgripliga övningar får du även chansen att börja fundera kring ditt företags historiebruk.

Läs mer och boka upp dig på workshopen här