Nyheter

Vetenskapsradion: ”Historia ska få oss köpa mer”

https://www.youtube.com/watch?v=pnF-SFLZazM
VISA BILDTEXT
Ted Ryan, Coca-Cola Archives, intervjuas av Tobias Svanelid för Vetenskapsradion Historia.

Vetenskapsradion Historia granskar den växande trenden med History Marketing.

Vetenskapsradions Tobias Svanelid kom på vårt History Marketing Summit förra veckan, för att granska tendensen att allt fler företag nu vill använda sig av sin egen historia för att stärka sina varumärken.

Här kan du lyssna på hans rapport, där han intervjuar bl a Ted Ryan från Coca-Cola, Per Carleö från Volvo, professor Ben Wubs från Erasumus University och Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria.

Och så här såg det ut under dagen:

Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för näringslivshistoria, inleder History Marketing Summit 2016 Foto: Linus Sundahl-Djerf

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata