I sommar ger vi på Centrum för Näringslivshistoria ut ”Konservkungen”, Per T Ohlssons bok om Herbert Felix fängslande livsöde, i nytryck. Det är en bok som passar sig utmärkt för historie- och entreprenörskapsintresserade elever – så vi firar nytrycket med att bjuda alla sommarlediga lärare på ett eget exemplar av denna fascinerande bok.
Om du undervisar på högstadiet eller gymnasiet, mejla ditt namn, adress och den skola och/eller ämne du vanligtvis undervisar till info@naringslivshistoria.se så kommer boken med posten i början av juli. Märk gärna mejlet ”Konservkungen
”Konservkungen” är historien om Herbert Felix, mannen bakom Felix, ett av våra mest kända varumärken, som fyllde folkhemmets skafferier med nymodigheter som ketchup i plastflaska, pulvermos och Bostongurka. Det är även historien om ett flyktingöde i 1900-talets Europa och om en av alla invandrande entreprenörer som haft avgörande betydelse för Sveriges utveckling.
Boken väntas från tryckeriet första veckan i juli så du borde få boken lagom till högsommarvärmen.