Evenemang

Anahi Davila talar på Handelns Dag i Göteborg

29 nov 2022, kl 12.00 - 17.00

VISA BILDTEXT
Handelns Dag har arrangerats av Göteborgs Köpmannaförbund under många år för att manifestera handelns betydelse i samhället. Centrum för Näringslivshistorias skolansvariga Anahi Davila kommer att delta och prata om handelns historia.

Handelns Dag arrangeras av Göteborgs Köpmannaförbund för att manifestera handelns betydelse i samhället. Centrum för Näringslivshistorias skolansvariga Anahi Davila kommer att delta och prata om handelns historia.

Anahi Davila kommer bl a prata om handelns historia samt om vår skolsajten Företagskällan.se där vi har samlat ett omfattande ekonomisk-historiskt material som bygger i huvudsak på våra medlemmars arkiv som finns deponerade hos Centrum för Näringslivshistoria.

Handelns Dag har arrangerats av Göteborgs Köpmannaförbund under många år för att manifestera handelns betydelse i samhället. I år fyller Göteborgs Köpmannaförbund 100 år och firar med med intressanta föreläsningar blandat med underhållning och andra överraskningar.