Lyssna på Erika Hermander, kommunikatör på byggbolaget JM:s koncernstab, och Anders Sjöman från Centrum för Näringslivshistoria, i ett samtal om hur JM fick ställa om sitt 75-årsfirande 2020 och ändå hitta sätt att uppmärksamma sin historia.
Det var 1945 som John Mattsson grundade projektutvecklare och byggbolaget som fick hans initialer. Sedan dess har JM byggt hus och hela samhällen, först i Sverige, men numera även i Norge och Finland. Och år 2020 fyllde man 75 år, vilket man hade stora planer för. Pandemin gjorde dock att de flesta tänkta aktiviteterna fick ställas in – och man fick hitta nya sätt att uppmärksamma sitt jubileum.
Lyssna JM:s Erika Hermander som samtalar med vår kommunikationschef Anders Sjöman om hur JM fick hitta andra sätt att uppmärksamma sin historia, både digitalt och analogt. (Bland annat gjordes på kort varsel ett jubileumsmagasin – men mer om det i samtalet.) Moderator är Gustav Svensson. Seminariet är självklart gratis.
Hela webbinariet finns att se här
Bläddra i PPT:n här