Den 6 februari välkomnar vi Marknadsföreningen i Stockholm till oss på Centrum för Näringslivshistoria för en eftermiddag om history marketing och dragningar och diskussioner om hur företagshistoria kan bli en strategisk tillgång som företag och organisationer kan utnyttja för sin tillväxt.
Eftermiddagen, som innehåller lika delar föreläsning, diskussion och arkivvisning, är enbart för medlemmar i Marknadsföreningen i Stockholm och äger rum hos Centrum för Näringslivshistoria, Grindstuvägen 48-50 i Bromma. För de som vill stanna kvar efter ges chans till mingel.
Anmälan sker via Marknadsföreningen i Stockholm.
Eftermiddagens ciceron är Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria, och aktuell med boken ”History Marketing – Företagens historia som strategisk tillgång”, en handbok i strategiskt historiebruk för företag och som baseras på Centrum för Näringslivshistorias 50-åriga erfarenhet av att bevara och berätta företagens historier. För alla företag har en unik historia och rätt hanterad är den en kraft för framtida tillväxt.
Är du också intresserad av att boka en kunnig talare som föreläser om näringslivshistoria, history marketing eller arkivering? Läs mer på naringslivshistoria.se eller kontakta Anders Sjöman för mer information!