Anders Sjöman

Kommunikationschef

Anders Sjöman är kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria. Leder den redaktionella gruppens arbete. Ansvarig utgivare för tidningen Företagshistoria och nyhetsportalen BizStories.se.

”Allt började med Sofia”, nedslag i reklamhistorien

Marknadsföreningen i Stockholm fyller 100 år – och vår kommunikationschef Anders Sjöman är en av talarna under festkvällen, när han gör nedslag i svensk marknadsföringshistoria.

Anders Johnson får Näringslivshistoriska priset 2019

Skriftställaren Anders Johnson får Näringslivshistoriska priset 2019 för sin långa gärning som populärhistorisk förmedlare av de svenska företagens och näringslivets historia.

Vi gjorde Mäklarsamfundets 100-årsmagasin

Vi har gjort ett jubileumsmagasin åt Mäklarsamfundet som handlar bostadsmarknaden, branschen och omvärlden under 100 år.

Anders Sjöman på Inhousedagen i Göteborg

Anders Sjöman på Inhousedagen i Stockholm

History Marketing Summit 2019

Vår fjärde History Marketing Summit: 5 sep 2019 på Nalen i Stockholm. Möt företag som aktivt använder den egna historien för att växa. Lär dig hur varje verksamhet kan använda historien som en strategisk, affärsstödjande tillgång.

Frukost med Centrum för Näringslivshistoria i Uppsala

Den 2 april bjuder vi på frukost på Uppsala Konsert och Kongress och berättar om hur ditt företag kan jobba med aktivt historiebruk.

Gammalt brev skänker nytt ljus över gåtan Alfred Nobel

Varför var Alfred Nobel så olycklig? Bengt Jangfeldt har, när han forskat inför boken om bröderna Nobel, hittat ett brev som förklarar mycket

Författarkväll med Childhood på NK Bokhandel

Författarsamtal med Förlaget Näringslivshistoria på NKs bokhandel.

”Ericsson och Kina, det hållbara förhållandet”

I över 125 år har Ericsson gjort affärer i och med Kina. Hur detta hållbara förhållande växt fram beskrivs i den nya boken ”Ericsson and…