Allt fler företag använder aktivt sin historia för att stärka varumärket eller organisationen. Detta strategiska historiebruk kallar vi ”history marketing” – och här är några av de företag vi hjälpt genom åren att bli ännu aktivare historiebrukare.
Allt fler företag använder sin historia för att stärka varumärket eller organisationen. Detta strategiska historiebruk kallas history marketing – och här är några verksamheter som…
Den senaste boken från Förlaget Näringslivshistoria berättar historien om hur det gotländska företaget ImseVimse lyckats ta plats på en global marknad.
+30 filmer med svenska och utländska företag som berättar hur de arbetar med sin autentiska historia.
En berättelse, många sätt att paketera den – vi har gjort jubileumsbok och jubileumsmagasin åt Mäklarsamfundet. Historien om bostadsmarknaden, branschen och omvärlden under 100 år.
Den senaste boken från Förlaget Näringslivshistoria berättar om hundra år av svensk medicinsk forskning – och om vikten av privata forskningsbidrag.
Vi har gjort ett jubileumsmagasin åt Mäklarsamfundet som handlar bostadsmarknaden, branschen och omvärlden under 100 år.
Vi fick uppdraget att berätta SF Studios hundraåriga historia på webben.
Ny bok från Förlaget Näringslivshistoria skildrar den svenska spelbranschens historia.
Boken Omvandlingar: Försäkringsbolaget Skandia 1990–2016 av Mats Larsson och Mikael Lönnborg (Förlaget Näringslivshistoria 2019) firades på Skandias huvudkontor.
”Omvandlingar” heter en ny bok från Förlaget Näringslivshistoria som handlar om försäkringsbolaget Skandias moderna historia.