History marketing är när en verksamhet aktivt arbetar med sin egen autentiska berättelse eller sitt historiska sammanhang. Man gör det oftast för att stärka varumärket, bygga organisationen och kulturen eller hjälpa med förändringar.
När Nintendo släppte sin spelkonsol NES 1983 vände de upp och ner på spelindustrin. Den blev en bejublad succé och sålde i nästan 62 miljoner…
Coca-Cola har ett mycket omfattande arkiv, här berättar dess chef Ted Ryan om arbetet med företagets historia och hur det egentligen står till med Coca-Cola…
Den 12 oktober år 1847 grundar Werner Siemens och Johan George Halske Telegraphen-Bauanstalt von Siemens & Halske. Idag heter företaget Siemens och är ett globalt…
Anna Scudellari, arkivkonsult på Martini & Rossi, talar om hur företagets arv skänker äkthet i dagens kommunikation.
Susen Friedrich från Adidas berättar om hur företagets historiska skor levandegörs på Adidas historiesajter.
På Budweiser använder de företagsarkivet både för marknadsföring, som Super Bowl-filmen 2017, och för intern utbildning.
Mercedes-Benz Classic Archives & Collection är avdelningen som ser till att stora bilföretagets arkiv kan nås av allmänheten.
Wikimediachefen talade på våra internationella företagsarkivdagar.
Alectas 100 år berättas med en ny historiesajt, utställning, film och tre poddar. En historia, många berättarsätt.
En kunskapsdag med företagare från hela världen. Vi filmade alla samtal och presentationer. Se dom här.