History marketing är när en verksamhet aktivt arbetar med sin egen autentiska berättelse eller sitt historiska sammanhang. Man gör det oftast för att stärka varumärket, bygga organisationen och kulturen eller hjälpa med förändringar.
På Budweiser använder de företagsarkivet både för marknadsföring, som Super Bowl-filmen 2017, och för intern utbildning.
Mercedes-Benz Classic Archives & Collection är avdelningen som ser till att stora bilföretagets arkiv kan nås av allmänheten.
Wikimediachefen talade på våra internationella företagsarkivdagar.
Alectas 100 år berättas med en ny historiesajt, utställning, film och tre poddar. En historia, många berättarsätt.
En kunskapsdag med företagare från hela världen. Vi filmade alla samtal och presentationer. Se dom här.
Letar du efter nya spännande sätt att lyfta fram ditt företags värderingar och historia både för medarbetare och kunder? Låt din historia komma till användning i…
Den 30 juni öppnar IKEA Museum i företagets första varuhus i ursprungsstaden Älmhult. Här vill man dela med sig av såväl företagets historia som framtid….
Vår vd Alexander Husebye besökte Dublin och bland annat Guinness Storehouse – museet som hyllar den mörka ölen. En plats där det blir tydligt hur viktigt…
Den 1 april fyller teknikjätten Apple 40 år. För att uppmärksamma detta har de satt ihop en film på 40 sekunder. Ett tråkigt grepp tycker…
Madam C.J. Walker har gått till historien som den första afro-amerikanska kvinnliga miljonären. Sin förmögenhet skapade hon genom att lansera hårvård specifikt för naturligt afrohår….