History Marketing – Företagens historia som strategisk tillgång

History Marketing – Företagens historia som strategisk tillgång

FÖRFATTARE Anders Sjöman
ISBN 978-91-988167-8-5
BANDTYP Flexoband
SIDANTAL 200

Alla företag har en unik historia. Rätt hanterad blir den en strategisk tillgång som företag och organisationer kan utnyttja för sin tillväxt.

Historien kan användas för att bygga varumärke och lyfta marknadsföringen. Den kan stärka organisationen med alla dess medarbetare. Dessutom kan historien hjälpa företag att möta förändringar och hantera risk. Inte illa för en tillgång som växer bara för att verksamheten fortsätter framåt!

Den här boken visar på alla möjligheter som finns i ett aktivt, affärsstödjande historiebruk eller history marketing. Det är en bok för företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer, företagsjurister, personalchefer och alla entreprenörer som undrar hur historien kan skapa värde för just deras företag.

(Finns även i engelsk utgåva.)

Sagt om boken:
  • Visar hur företags historia kan skapa kommersiellt värde. Ett måste för kommunikatörer och varumärkesansvariga.
    Martin von Arronet, kommunikationsdirektör Electrolux
  • Denna banbrytande bok är grundläggande läsning för den som vill använda den mest värdefulla och samtidigt mest underskattade tillgång som ett företag har: sin historia.
    Alexander L. Bieri, ordförande Section on Business Archives ICA och curator på The Roche Historical Collection and Archive
  • Det är boken jag själv alltid velat skriva! Efter att i snart 30 år vårdat arkiven hos Coca-Cola och Ford Motor var det fantastiskt att se de principer vi tillämpat varje dag sammanfattade på ett så genomtänkt och lättillgängligt sätt.
    Ted Ryan, Archives and Heritage Brand Manager, Ford Motor Company
  • Visar briljant på den enorma potential som göms i företags egna historia. Under tidens olika lager finns en tillgång som kan omforma ödet för vilket företag som helst.
    Vrunda Pathare, chef för Godrej Archives
  • Näringslivshistorien har fått sin egen spelbok. Denna engagerande bok är ett måste för företagsledare som vill dra nytta av sin företagshistoria.
    Paul Lasewicz, företagsarkivarie, McKinsey & Company
  • Den ABSOLUT perfekta guiden till history marketing.
    Lovisa Kragerud, Corporate Archivist & Chief Storyteller, The Absolut Company

This website uses cookies

Cookies consist of small text files. They contain data that is stored on your device. To enable us to place certain types of cookies we need to obtain your consent. At , corp. ID no. , we use the following kinds of cookies. To read more about which cookies we use and storage times, click here to access our cookies policy.

Manage your cookie-settings

Necessary cookies

Necessary cookies are cookies that must be placed for basic functions to work on the website. Basic functions are, for example, cookies which are needed so that you can use menus on the website and navigate on the site.

Functional cookies

Functional cookies need to be placed on the website in order for it to perform as you would expect. For example, so that it recognizes which language you prefer, whether or not you are logged in, to keep the website secure, remember login details or to be able to sort products on the website according to your preferences.

Cookies for statistics

For us to measure your interactions with the website, we place cookies in order to keep statistics. These cookies anonymize personal data.

Personalization cookies

In order to provide a better experiance we place cookies for your preferances

Cookies for ad-tracking

To enable us to offer better service and experience, we place cookies so that we can provide relevant advertising. Another aim of this processing is to enable us to promote products or services, provide customized offers or provide recommendations based on what you have purchased in the past.

Ad measurement user cookies

In order to show relevant ads we place cookies to tailor ads for you

Personalized ads cookies

To show relevant and personal ads we place cookies to provide unique offers that are tailored to your user data