History Marketing – Företagens historia som strategisk tillgång

History Marketing – Företagens historia som strategisk tillgång

FÖRFATTARE Anders Sjöman
ISBN 978-91-988167-8-5
BANDTYP Flexoband
SIDANTAL 200

Alla företag har en unik historia. Rätt hanterad blir den en strategisk tillgång som företag och organisationer kan utnyttja för sin tillväxt.

Historien kan användas för att bygga varumärke och lyfta marknadsföringen. Den kan stärka organisationen med alla dess medarbetare. Dessutom kan historien hjälpa företag att möta förändringar och hantera risk. Inte illa för en tillgång som växer bara för att verksamheten fortsätter framåt!

Den här boken visar på alla möjligheter som finns i ett aktivt, affärsstödjande historiebruk eller history marketing. Det är en bok för företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer, företagsjurister, personalchefer och alla entreprenörer som undrar hur historien kan skapa värde för just deras företag.

(Finns även i engelsk utgåva.)

Sagt om boken:
  • Visar hur företags historia kan skapa kommersiellt värde. Ett måste för kommunikatörer och varumärkesansvariga.
    Martin von Arronet, kommunikationsdirektör Electrolux
  • Denna banbrytande bok är grundläggande läsning för den som vill använda den mest värdefulla och samtidigt mest underskattade tillgång som ett företag har: sin historia.
    Alexander L. Bieri, ordförande Section on Business Archives ICA och curator på The Roche Historical Collection and Archive
  • Det är boken jag själv alltid velat skriva! Efter att i snart 30 år vårdat arkiven hos Coca-Cola och Ford Motor var det fantastiskt att se de principer vi tillämpat varje dag sammanfattade på ett så genomtänkt och lättillgängligt sätt.
    Ted Ryan, Archives and Heritage Brand Manager, Ford Motor Company
  • Visar briljant på den enorma potential som göms i företags egna historia. Under tidens olika lager finns en tillgång som kan omforma ödet för vilket företag som helst.
    Vrunda Pathare, chef för Godrej Archives
  • Näringslivshistorien har fått sin egen spelbok. Denna engagerande bok är ett måste för företagsledare som vill dra nytta av sin företagshistoria.
    Paul Lasewicz, företagsarkivarie, McKinsey & Company
  • Den ABSOLUT perfekta guiden till history marketing.
    Lovisa Kragerud, Corporate Archivist & Chief Storyteller, The Absolut Company

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata