Nyheter

GAP lyfter fram ikoniska 90-tals plagg

GAP grundades 1969 av Donald och Doris Fisher och har sedan dess blivit en klassiker i amerikanskt mode. Nu lyfter företaget fram sitt 1990-tal med en kollektion av legendariska plagg ur arkiven.

Modeller för kampanjen – och de som fått välja ut sina 90-tals favoriter är bland annat supermodellen Naomi Campbell som valde ut den original pocket-tee som hon bar i en annonskampanj 1992.

Men Campbell är inte ensam om att ha gjort reklam för GAP; Joan Didion, Spike Lee, Henry Rollins, Diana Ross och Jerry Hall var även de med i de idag ikoniska reklamkampanjera fotograferad av bland annat Annie Leibowitz.

I den nya Gap’s Archive Re-Issue collection har man bjudit in barnen till de ovannämnda modellerna från det tidiga 90-talets svartvitakampanj. Lizzy Jagger, TJ Mizell, Evan Ross, Chelsea Tyler, Rumor Willis, Coco Gordon är några av namne på de som fått välja sina favoritplagg ur arkiven. De har även fått medverka i reklamfilmen Generation GAP där de sjunger en acapella version av 90-tals hitten “All for Love” av Color Me Badd:

 

 

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata