Nyheter

GAP lyfter fram ikoniska 90-tals plagg

GAP grundades 1969 av Donald och Doris Fisher och har sedan dess blivit en klassiker i amerikanskt mode. Nu lyfter företaget fram sitt 1990-tal med en kollektion av legendariska plagg ur arkiven.

Modeller för kampanjen – och de som fått välja ut sina 90-tals favoriter är bland annat supermodellen Naomi Campbell som valde ut den original pocket-tee som hon bar i en annonskampanj 1992.

Men Campbell är inte ensam om att ha gjort reklam för GAP; Joan Didion, Spike Lee, Henry Rollins, Diana Ross och Jerry Hall var även de med i de idag ikoniska reklamkampanjera fotograferad av bland annat Annie Leibowitz.

I den nya Gap’s Archive Re-Issue collection har man bjudit in barnen till de ovannämnda modellerna från det tidiga 90-talets svartvitakampanj. Lizzy Jagger, TJ Mizell, Evan Ross, Chelsea Tyler, Rumor Willis, Coco Gordon är några av namne på de som fått välja sina favoritplagg ur arkiven. De har även fått medverka i reklamfilmen Generation GAP där de sjunger en acapella version av 90-tals hitten “All for Love” av Color Me Badd: