Evenemang

Anders Sjöman om arkivforskning på Svenska arkivförbundets vårkonferens

26 apr 2024, kl 10.30 - 10.45

Vår kommunikationschef Anders Sjöman föreläser om forskning i arkiven på Svenska Arkivförbundets vårkonferens 2024.

Hur används arkiven i forskningen? Centrum för Näringslivshistoria har följt upp 50 år av forskning i arkivbestånden som bevaras hos Arkivet.

Läs mer och anmäl dig här

Varje år arrangerar förbundet en vårkonferens i samband med förbundsstämman. På konferensen presenteras nyheter som rör arkivsektorn, ofta med fokus på kulturarvsfrågor, kulturpolitik, digitalisering, demokrati och arkivvetenskaplig forskning. Årets tema är Arkivens berättelser. Konferensen arrangeras med stöd från Region Skåne.