Nyheter

Fem sätt en historisk utställning stärker ditt företag

Letar du efter nya spännande sätt att lyfta fram ditt företags värderingar och historia både för medarbetare och kunder? Låt din historia komma till användning i en utställning. Vår amerikanska kollega The History Factory tipsar om hur du bygger utställningar som skapar bestående intryck.

//Den här texten anpassad från The History Factorys bloggpost: 
5 Ways a Powerful Exhibit Design can Enhance Your Corporate Heritage//

1. Fly det endimensionella 
En fysisk utställning berättar din historia så att människor stannar upp och vill veta mer om ditt företag. En tredimensionell utställning, där man kan lukta, känns och lyssna, är mycket mer engagerande än en endimensionell skärm. Utställningsbesökare blir mer intresserade när det finns fysiska föremål. Tala om att känna historiens vingslag.

2. Utbilda och roa
Skapa utställningar som både roar och utbildar besökaren. Interaktivitet och spel skapar engagemang och diskussion. Utställningar kan kommunicera värdefulla lärdomar om åtaganden, värderingar, strategier, kreativitet, framgång, förlust och ihärdighet. Genom att skapa upplevelser som besökarna kan delta i kommer de ha kul samtidigt som de exponeras för ditt uppdrag.

3. Visa hur ni är unika 
Hur skiljer sig ditt företag från andra? Vad gör er speciella? Vilka idéer och värderingar definierar er? Skapa en utställning där dessa värderingar spelar huvudrollen. Funderar ni kring hur rötterna till ditt företags kultur illustreras på bästa sätt; grundarna, svårigheterna som ni överkommit t.ex. Använd olika typer av media och interaktivitet.

4. Se till framtiden
Var är ni som organisation på väg? Funderar ni kring vilka framgångar och förluster som har fört er dit ni är idag och hur det kan guida er in i framtiden. Genom effektiv utställningsdesign kan er företagshistoria bli en hävstång för framtida utveckling och tillväxt. Våga använda ny teknik och utmana uppfattningar.

5. Historia skapas nu
Skapas utställningar kring jubileer och andra milstolpar i företagets historia. Utställningar kring större firanden skapar snackisar och tredimensionella, festliga tillställningar. Låt besökarna se, röra, lyssna och uppleva historien och uppmana dem att interagera med företagets historiska arv. Genom interaktion kommer besökarna att kunna anknyta till företagets värderingar.

 

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata