Revision i nya numret av Företagshistoria
Ute 15 mars

VISA BILDTEXT
Företagshistoria 1/2022.

I årets första nummer av Företagshistoria slår vi ett slag för revisorernas viktiga uppdrag. Dessutom om företagshistoriska världsarv, såpakungen Grumme och strålkniven. Ute den 15 mars!

I årets första nummer av Företagshistoria slår vi ett slag för revisorernas viktiga uppdrag. Vi har granskat arbetet med att försöka bringa ordning i det kaos som Ivar Kreuger lämnade efter sig vid sin död 1931. Revisorerna arbetade i nio månader med detta och i kölvattnet kom lagar att ändras och revisorsrollen att uppgraderas med nya och strängare krav.

Vi blickar också ut i världen och berättar om ett tidigt handelskompani som kopplade ihop Sverige och Island. Och vi tar en titt på några företagshistoriska världsarv runt omkring i världen.

Detta och mycket mer att se fram emot i Företagshistoria nr 1 som finns hos välsorterade Pressbyråer och i vår Bokshop den 15 mars!

Företagshistoria #1 2022.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata