Margarita Feldman

Ansvarig för marknadskommunikation

Margarita (Rita) Feldman är ansvarig för marknadskommunikation på Centrum för Näringslivshistoria.

Virtuellt skolbesök med Företagskällan

Vår skolansvariga Anahi Davila genomför ett virtuellt skolbesök för årskurs 1 vid Malmö Borgarskola med föreläsning och arkivvisning.

Webbinarium: Näringsfrihetens dag 2020

Vi firar årets Näringsfrihetens dag med lunchwebbinarium om näringsfriheten, kvinnors företagande och den svenska modellens framväxt.

Öppet seminarium med Anders Houltz på UCBH, Uppsala universitet

Välkommen på öppet seminarium på Uppsala Centre for Business History där vår forskningschef Anders Houltz föreläser under rubriken ”Forskningens roll på Centrum för Näringslivshistoria: Projekt, empiri och ekonomi.” Seminariet är gratis och öppet för alla.

Årets affärsbragd 2020 går till Erik Gateholm, Cellink

SvD Årets affärsbragd 2020 delas ut till företaget Cellink som gör det möjligt att använda 3D-printrar för att tillverka mänskliga vävnader och organ. Mottagare är vd och grundaren Erik Gatenholm. Vår vd Alexander Husebye ingår i juryn för SVD:s Affärsbragd.

Näringslivshistoria till lunch: Waldemar Jungner och de första elbilarna

Att lagra kraft på ett pålitligt, hållbart och ekonomiskt sätt är en knäckfråga i dagens moderna samhälle. Så var även fallet vid 1800-talets slut. Vår forskningschef Anders Houltz berättar om uppfinningen som banade väg för dagens batterier.

Alexander Husebye intervjuad om coronakrisen

Vår vd Alexander Husebye blev intervjuad av Tysk-Svenska Handelskammaren om tysk-svenska relationer då och nu.

Starkare tillsammans – ett magasin som firar Axfoods första 20 år

Vi på Centrum för Näringslivshistoria har på uppdrag av Axfood gjort ett jubileumsmagasin som berättar dagligvarukoncernens historia.

Lunchwebbinarium: Kom igång med digitalt bevarande

Vi delar med oss av kunskaper kring hur företag kan göra för att hantera och arkivera sin digitala information.

Årsmöte Föreningen Centrum för Näringslivshistoria

Digital anmälan och röstlängd till årets årsstämma i Föreningen Centrum för Näringslivshistoria.

Lunchwebinarium: Använd din historia strategiskt – Grunder i history marketing

Lyssna på vårt inspelade lunchwebbinarium om history marketing och lär dig hur du kan använda historia som en strategisk tillgång i kommunikation, varumärkesbyggande och förändringsarbeten.