+30 filmer med svenska och utländska företag som berättar hur de arbetar med sin autentiska historia.
Vi raderar våra hårddiskar för snabbt. Kommer vi att tappa minnet i den digitala eran, den som borde göra det lättare att spara? Tankar från en arkivkonferens i San Francisco.
Lyckat firande av boken om Electrolux 100 år och öppnandet av den nya historiska utställningen på Electrolux huvudkontor i Stockholm.
Hur kan företag använda sin egen autentiska historia? Vår kommunikationschef Anders Sjöman berättar i en intervju hos Marknadsföreningen i Stockholm.
En dagstidning som är 133 år har en unik tillgång: sitt tidningsarkiv.
Letar du efter nya spännande sätt att lyfta fram ditt företags värderingar och historia både för medarbetare och kunder? Låt din historia komma till användning i…
Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria, inledde History Marketing Summit 2016 med tankar kring hur ett företags historia kan bli dess content i framtiden.
Den 30 juni öppnar IKEA Museum i företagets första varuhus i ursprungsstaden Älmhult. Här vill man dela med sig av såväl företagets historia som framtid….