Mäklarsamfundet 100 år
Jubileumsmagasin blev bok

VISA BILDTEXT
Mäklarsamfundet 100 år - både boken och magasinet.

Man kan paketera en berättelse på många sätt. Vi på Centrum för Näringslivshistoria släppte tidigare i år ett jubileumsmagasin åt Mäklarsamfundet, som firar 100 år.  Nu har vi paketerat samma historia och spännande berättelser även som en bok. Allt för att mottagaren ska kunna välja den form som passar bäst.

I år firar Mäklarsamfundet, mäklarbranschens största medlemsorganisation, 100 år. Organisationen har ända sedan starten arbetat för att professionalisera yrket ytterligare, en historia vi uppmärksammade i det jubileumsmagasin vi tog fram på uppdrag av Mäklarsamfundet och släppte tidigare i år

Det 64-sidiga magasinet har nu omarbetats och ges nu ut även som bok. Boken är ett exempel på hur man kan paketera samma berättelse på olika sätt, utifrån mottagarens situation och avsändarens avsikt. I boken, precis som i magasinet, träffar vi de största förgrundsgestalterna och berättar om bostadsmarknadens, branschens och regelverkets utveckling under åren.

En berättelse, men många sätt att paktera den!

Projektgrupp

Projektgruppen som tog fram boken var:

  • Redaktör och projektledare: Anders Landén
  • Bildredaktör: Linda Israelsson
  • Art Director: Bea Hellman
  • Tryckeri: DanagårdLiTHO

Beställare hos Mäklarsamfundet var kommunikations- och analyschef Joakim Lusensky.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa ditt företag eller organisation med ert jubileumsfirande? Läs om hur vi kan hjälpa dig att bygga värde med history marketing. Vid frågor kontakta Anders Sjöman, kommunikationschef: 070-717 60 78, anders.sjoman@naringslivshistoria.se.