Man kan paketera en berättelse på många sätt. Vi på Centrum för Näringslivshistoria släppte tidigare i år ett jubileumsmagasin åt Mäklarsamfundet, som firar 100 år. Nu har vi paketerat samma historia och spännande berättelser även som en bok. Allt för att mottagaren ska kunna välja den form som passar bäst.
I år firar Mäklarsamfundet, mäklarbranschens största medlemsorganisation, 100 år. Organisationen har ända sedan starten arbetat för att professionalisera yrket ytterligare, en historia vi uppmärksammade i det jubileumsmagasin vi tog fram på uppdrag av Mäklarsamfundet och släppte tidigare i år.
Det 64-sidiga magasinet har nu omarbetats och ges nu ut även som bok. Boken är ett exempel på hur man kan paketera samma berättelse på olika sätt, utifrån mottagarens situation och avsändarens avsikt. I boken, precis som i magasinet, träffar vi de största förgrundsgestalterna och berättar om bostadsmarknadens, branschens och regelverkets utveckling under åren.
En berättelse, men många sätt att paktera den!