Ute nu:
Företagshistoria #3 2020

VISA BILDTEXT
Företagshistoria nr 3, 2020 är ute 29 september.

På tisdag 29 september kommer senaste numret av Företagshistoria. Läs om skördeströskans historia, sparbankernas födelse samt om bröderna Nobels äventyr i Ryssland under tsartiden.

Få uppfinningar har påverkat jordbruket så mycket som skördetröskan. Långa och tunga dagsverken kunde plötsligt reduceras till några få timmar. I höstens nummer berättar vi hur det gick till när dessa stora maskiner gjorde intåg på våra svenska åkrar.

Dessutom delar Augustprisvinnande författaren Bengt Jangfeldt med sig av arbetet med sin nya bok om bröderna Nobels äventyr i Ryssland under tsartiden. I ett företagshistoriskt perspektiv betyder namnet Nobel alltså inte bara Alfred. Detta och mycket mer i senaste numret, finns att köpa på Pressbyrån från och med 29 september.

Missa inget ur företagshistorien – säkra din prenumeration här.

Företagshistoria 3/2020.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata