En gång om året, sedan 2016, samlar vi företag som aktivt brukar sin historia och ber dem berätta hur de arbetar. Att aktivt använda sin historia kallas history marketing – och vår heldag kallar vi för en History Marketing Summit.
+30 filmer med svenska och utländska företag som berättar hur de arbetar med sin autentiska historia.
Se filmer från HMS19: Electrolux, Indiska, Mäklarsamfundet, Zoégas, Kinnarps, Groth & Co, och brittiska Nationwide Building Society.
Vår första History Marketing Summit i Uppsala. En halvdag om aktivt affärsstödjande historiebruk.
Se filmer från HMS18: Absolut, Investor, BMW, Clas Ohlson, Fazer Group, Astrid Lindgren, HarperCollins UK – och Djurgårdens IF.
Vi filmade alla presentationer på årets upplaga av HMS, konferensen för företag som jobbar med sin historia.
– På Systembolaget behöver vi kunna vår historia för att förstå vår framtid, säger Anna Larsson. Se hela hennes presentation från HMS17.
Trenden med ”history marketing”, där företag använder sin egen historia för att stärka sitt varumärke, växer allt mer, berättar Anders Sjöman från Centrum för Näringslivshistoria.
En kunskapsdag med företagare från hela världen. Vi filmade alla samtal och presentationer. Se dom här.
Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria, inledde History Marketing Summit 2016 med tankar kring hur ett företags historia kan bli dess content i framtiden.
När Erling Persson 1947 öppnade sin första butik trodde han nog inte att företaget skulle utvecklas till en global koncern. På Centrum för Näringslivshistoria finns…