Allt fler företag använder aktivt sin historia för att stärka varumärket eller organisationen. Detta strategiska historiebruk kallar vi ”history marketing” – och här är några av de företag vi hjälpt genom åren att bli ännu aktivare historiebrukare.
En kunskapsdag med företagare från hela världen. Vi filmade alla samtal och presentationer. Se dom här.
Ericsson grundades för 140 år av Lars Magnus Ericsson. Det globala företaget använder ofta sitt historiska arkiv i sin marknadsföring. Sedan 20 år har Ericsson…
Det är 60 år sedan Systembolaget grundades. Hur Systembolagets verksamhet sett ut genom åren berättas på systembolagethistoria.se, en ny historiesajt som Centrum för Näringslivshistoria tagit fram…
På uppdrag av SABO, Sveriges Allmännyttiga Bostadsbolag, har Centrum för Näringslivshistoria producerat redaktionellt historiskt innehåll till en ny webbplats. Syftet med webbplatsen www.allmannyttan.se är…
Centrum för näringslivshistoria har utifrån sitt omfattande arkivmaterial skapat en ny historisk webbplats – med berättelser om företag och profiler från den svenska handelns historia….
Är i Stuttgart på välbesökta Porsche Museum (i Zuffenhausen). I samma stad fast på andra sidan, i Obertürkheim, ligger Mercedes Museum. Nånstans mittemellan hittar vi Boschs museum. I Stuttgart…