Allt fler företag använder aktivt sin historia för att stärka varumärket eller organisationen. Detta strategiska historiebruk kallar vi ”history marketing” – och här är några av de företag vi hjälpt genom åren att bli ännu aktivare historiebrukare.
Ny bok från Förlaget Näringslivshistoria skildrar den svenska spelbranschens historia.
Boken Omvandlingar: Försäkringsbolaget Skandia 1990–2016 av Mats Larsson och Mikael Lönnborg (Förlaget Näringslivshistoria 2019) firades på Skandias huvudkontor.
”Omvandlingar” heter en ny bok från Förlaget Näringslivshistoria som handlar om försäkringsbolaget Skandias moderna historia.
Made in Sweden. Nu kommer boken om våra svenska exportsuccéer på Förlaget Näringslivshistoria.
Vi tog fram en ny historisk utställning för Electrolux huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm.
I augusti 2019 är det 100 år sedan Electrolux grundades av den mytomspunne affärsmannen Axel Wenner-Gren. Till jubileumsåret har vi hjälpt företaget att ge ut…
I augusti 2019 är det 100 år sedan Electrolux grundades av den mytomspunne affärsmannen Axel Wenner-Gren. Detta uppmärksammar företaget med en praktfull bok om företagets…
Vår redaktör Bodil Hasselgren har bidragit med texter till 150-årsjubilerande Groth & Co:s digitala museum.
År 2017 firade ICA 100 år. I en specialtidning sammanfattar nu ICA hur man planerade och genomförde allt – och varför man satsade så stort över huvud taget.
I över 125 år har Ericsson gjort affärer i och med Kina. Hur detta hållbara förhållande växt fram beskrivs i den nya boken ”Ericsson and…