Allt fler företag använder aktivt sin historia för att stärka varumärket eller organisationen. Detta strategiska historiebruk kallar vi ”history marketing” – och här är några av de företag vi hjälpt genom åren att bli ännu aktivare historiebrukare.
Made in Sweden. Nu kommer boken om våra svenska exportsuccéer på Förlaget Näringslivshistoria.
I augusti 2019 är det 100 år sedan Electrolux grundades av den mytomspunne affärsmannen Axel Wenner-Gren. Till jubileumsåret har vi hjälpt företaget att ge ut…
I augusti 2019 är det 100 år sedan Electrolux grundades av den mytomspunne affärsmannen Axel Wenner-Gren. Detta uppmärksammar företaget med en praktfull bok om företagets…
Vår redaktör Bodil Hasselgren har bidragit med texter till 150-årsjubilerande Groth & Co:s digitala museum.
År 2017 firade ICA 100 år. I en specialtidning sammanfattar nu ICA hur man planerade och genomförde allt – och varför man satsade så stort över huvud taget.
I över 125 år har Ericsson gjort affärer i och med Kina. Hur detta hållbara förhållande växt fram beskrivs i den nya boken ”Ericsson and…
I augusti 2019 är det 100 år sedan Electrolux grundades av den mytomspunne affärsmannen Axel Wenner-Gren. Sedan dess har företaget utvecklats till en internationell koncern…
Ny bok från Förlaget Näringslivshistoria: ”Shape living for the better: The first 100 years of Electrolux”.
En antologi om näringslivet och skattefrågorna under 100 år, på uppdrag av Näringslivets skattedelegation.
A&E DESIGN firar 50 år med bok och utställning på Nationalmuseum.