Allt fler företag använder aktivt sin historia för att stärka varumärket eller organisationen. Detta strategiska historiebruk kallar vi ”history marketing” – och här är några av de företag vi hjälpt genom åren att bli ännu aktivare historiebrukare.
Ny bok från Förlaget Näringslivshistoria: ”Shape living for the better: The first 100 years of Electrolux”.
En antologi om näringslivet och skattefrågorna under 100 år, på uppdrag av Näringslivets skattedelegation.
A&E DESIGN firar 50 år med bok och utställning på Nationalmuseum.
Förlaget Näringslivshistorias nyutgivning av ”Brännvinskungen – berättelsen om L.O. Smith” kommer nu som e-bok och ljudbok. Sajten losmith.se kommer dessutom uppdateras med nytt innehåll. Nyutgivning av…
Historiesajten clasohlson100.com som vi byggt åt Clas Ohlson finns nu på TRE språk.
På clasohlson100 finns prylarna, berättelserna och ALLA Clas Ohlson-kataloger sedan starten 1918.
Varje år sedan 1918 har Clas Ohlson i Insjön gett ut sin katalog med prylar. En årlig högtidsstund – i 100 år! – för många…
Gunilla Arhén berättade om Ruter Dams 30 år, tillsammans med ”ruter damarna” Gunilla Asker, vd på Svenska Dagbladet, och Gunnel Duveblad, styrelseproffs.
En ny bok från förlaget firar 100 år av prylarnas utveckling. Allt material hämtat ur Clas Ohlsons kataloger.
Vi har just gett ut en ny och omarbetad version av Pelle Berglunds bok om brännvinskungen LO Smith.