History marketing är när en verksamhet aktivt arbetar med sin egen autentiska berättelse eller sitt historiska sammanhang. Man gör det oftast för att stärka varumärket, bygga organisationen och kulturen eller hjälpa med förändringar.
Swedbank fyller 200 år 2020. Vi på Centrum för Näringslivshistoria har på uppdrag av Swedbank gjort ett jubileumsmagasin som berättar sparbankernas historia.
Ett av Sveriges äldsta industriföretag, Bruzaholms bruk, fyller 360 år. På uppdrag av företaget har vi på Centrum för Näringslivshistoria gjort en jubileumsbok, i formen av ett ”bokasin”, och en kort film som sammanfattar brukets historia.
Missade du någon av de lunchwebbinarierna som vi ordnade under våren? Nu har du chansen att komma ikapp och se inspelningarna från vårens seminarier i efterhand. Perfekt för dig som vill lära dig något nytt under semestern!
Vi på Centrum för Näringslivshistoria har på uppdrag av Axfood gjort ett jubileumsmagasin som berättar dagligvarukoncernens historia.
Den senaste boken från Förlaget Näringslivshistoria berättar historien om hur det gotländska företaget ImseVimse lyckats ta plats på en global marknad.
+30 filmer med svenska och utländska företag som berättar hur de arbetar med sin autentiska historia.
Alla företag har en historia att berätta, det gäller bara att hitta den. Vår kommunikationschef Anders Sjöman blev intervjuad av tidskriften Livsmedel i fokus.
Se filmer från HMS19: Electrolux, Indiska, Mäklarsamfundet, Zoégas, Kinnarps, Groth & Co, och brittiska Nationwide Building Society.
Vi har gjort ett jubileumsmagasin åt Mäklarsamfundet som handlar bostadsmarknaden, branschen och omvärlden under 100 år.
Vår första History Marketing Summit i Uppsala. En halvdag om aktivt affärsstödjande historiebruk.