History marketing är när en verksamhet aktivt arbetar med sin egen autentiska berättelse eller sitt historiska sammanhang. Man gör det oftast för att stärka varumärket, bygga organisationen och kulturen eller hjälpa med förändringar.
Lyssna på masterclass i history marketing som vår kommunikationschef Anders Sjöman håller tillsammans med indiska Godrej Archives.
Lyssna på samtalet mellan vår kommunikationschef Anders Sjöman och Carmen Hofman från European Association of Banking History om history marketing och historia som tillgång för företag och organisationer.
Vi hjälper Teknikföretagen att fira 125 år genom 20 artiklar som illustrerar både Teknikföretagens historia och den svenska teknikhistorien som helhet.
Vi på Centrum för Näringslivshistoria gjorde ett jubileumsmagasin åt byggföretaget JM som väcker 75 år av historia till liv.
År 1820 grundades den första sparbanken i Sverige – vilket betyder att sparbanksidén firade 200 år 2020. Det valde Swedbank, vars rötter går tillbaka till…
Centrum för Näringslivshistorias sparbanksexpert och kommunikationschef Anders Sjöman bjuder in till samtal om människors ekonomi, sparbanksidén och Swedbanks historia.
Allt fler företag använder sin historia för att stärka varumärket eller organisationen. Detta strategiska historiebruk kallas history marketing – och här är några verksamheter som…
Vår kommunikationschef Anders Sjöman deltog i Utvecklingsprojektet Bruk 2.0 film om hållbar platsutveckling.
Ericsson firar hela 130 år av närvaro i Australien med hjälp av bilder och filmer ur företagets historiska arkiv som finns deponerat hos oss i Bromma.
Swedbank fyller 200 år 2020. Vi på Centrum för Näringslivshistoria har på uppdrag av Swedbank gjort ett jubileumsmagasin som berättar sparbankernas historia.